O nas

Nasze przedszkole ma długoletnią tradycję. Jesteśmy jednym z najstarszych przedszkoli w Warszawie. Przedszkole posiada dwa oddziały – oddział główny przy ulicy Potrzebnej i oddział przy ulicy Ciszewskiej. Przedszkola są umiejscowione w piętrowej przedwojennej willi, dzięki czemu charakter naszego przedszkola jest niepowtarzalny, co wpływa na specyfikę naszej pracy. Sale przedszkolne, korytarze, dziecięce szatnie – mają swój klimat. Wymuszają ,w dobrym znaczeniu tego słowa, stały kontakt z całą społecznością placówki. Rodzice mają bezpośredni wgląd w sale zabaw, a tym samym możliwość kontaktu z nauczycielem.

Ogromną wagę przykładamy do atmosfery panującej w naszym przedszkolu. Pragniemy, aby zarówno dzieci jak i rodzice czuli się u nas komfortowo i bezpiecznie. Funkcjonowanie współczesnego przedszkola wymaga podejmowania  wielu różnokierunkowych działań . Czujemy się wyróżnieni tym, że jakość placówki  budujemy także w oparciu o naszą tradycję.

W 2002 roku, nasze przedszkole, za zgodą pani Krystyny Brzechwy, otrzymało imię Akademia Pana Kleksa. Dobór imienia dla naszego przedszkola nie był przypadkowy. Miał odzwierciedlać zarówno naszą fascynację literaturą dziecięcą  jak i w prosty sposób informować o naszej misji : radość z aktywności , poszukiwań, doświadczania. Czyli dokładnie tak samo jak u Pana Kleksa – wychodzenie poza schematy , podążanie za dzieckiem w celu rozpalenia w nim iskierki ciekawości świata – to naszym zdaniem pełnia gotowości szkolnej.

Koncepcja pracy naszej placówki opiera się  właśnie o wyżej wskazane wartości:

  1. Łączenie tradycji z nowoczesnością.
  2. Podążanie za dzieckiem w celu wydobycia z niego optymalnego poziomu rozwoju.
  3. Współpraca ze środowiskiem w celu zwrócenia uwagi na potrzeby innych.

Zasady funkcjonowania :

  • Bezpieczeństwo wychowanków
  • Respektowanie praw i obowiązków dzieci
  • Optymalny rozwój dziecka
  • Stosowanie aktywizujących form i metod pracy
  • Współpraca z rodzicami
  • Współpraca ze środowiskiem
  • Wychowanie jako umiejętność wartościowego funkcjonowania w społeczeństwie
Skip to content